Szukasz nowych dróg dotarcia do swoich klientów i zastanawiasz się, jak nagrać podcast? W takim razie nasz artykuł z pewnością przypadnie Ci do gustu! Przygotowaliśmy w nim szereg przydatnych informacji, nie tylko na temat tego, jak nagrywać podcasty, ale także jak się przygotować do tego niełatwego zadania. Gotowy na solidną dawkę wiedzy? Jeżeli tak, zapraszamy do lektury!

Podcast – o co w tym chodzi?

W ramach przypomnienia: podcast to nazwa obejmująca serię nagrań audio lub video, podzielonych na odcinki. Z roku na rok zdobywa on coraz większą grupę fanów, zarówno wśród osób, które tworzą treści, jak i wśród takich, które chcą być wyłącznie słuchaczami.

Pytanie, jak nagrać podcast coraz częściej zadają sobie także przedsiębiorcy. Zaczęli oni zauważać, że w ten sposób mogą nie tylko dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów, ale także skutecznie budować swój autorytet oraz markę osobistą. To głównie z myślą o nich stworzyliśmy ten artykuł.

Podcast dla przedsiębiorców – nagrywać czy nie?

Być może obiło Ci się o uszy, że jeżeli chcesz przekonać ludzi, aby robili zakupy w Twoim sklepie, powinieneś się z nimi poznać, przekonać, aby Cię polubili, a także wzbudzić ich zaufanie. Wszystkie te cele możesz osiągnąć właśnie dzięki temu, że nagrywasz podcasty. Jak już wspominaliśmy, to świetny sposób budowania własnej marki, a także docierania do obecnych i potencjalnych klientów. To dlatego pytanie nie powinno brzmieć czy, ale jak nagrać podcast.

  • Daj się poznać – wiele osób słucha podcastów pracując, ćwicząc, przemieszczając się, wykonując obowiązki domowe itp. Dzięki nagraniom w łatwy sposób do nich dotrzesz.
  • Daj się polubić – nagrywając zwiększasz szanse na nawiązanie więzi z odbiorcami, sprawiasz, że się do Ciebie przywiązują, a także zaczynają Cię lubić.
  • Zapracuj na zaufanie – dzieląc się swoją specjalistyczną wiedzą nie tylko budujesz autorytet, ale także wzbudzasz zaufanie u odbiorców, którzy mają świadomość, że mogą się do Ciebie zwrócić z danym problemem.

Na razie jeszcze nie ma dużej konkurencji wśród twórców podcastów. Dlatego warto zacząć nagrywać już teraz – dzięki temu łatwiej będzie Ci się wybić i zgarnąć klientów.

Jak nagrywać podcasty – sprzęt

Chcesz wiedzieć, co będzie niezbędne do nagrania podcastu? Nie musisz od razu wydawać fortuny i wynajmować profesjonalnego studia. Wielu twórców nagrywa w warunkach domowych, a i tak przyciąga do siebie słuchaczy, z którymi buduje więź. Na początek z pewnością warto zadbać o:

  • pomieszczenie – powinno być dobrze wytłumione, aby uniknąć zjawiska pogłosu. Dzięki temu Twoje nagranie będzie brzmiało lepiej;
  • mikrofon – postaw na sprzęt dobrej jakości. Nie musi być to topowe urządzenie, które kosztuje tysiące. Zastanów się nad tym, czy wolisz mikrofon dynamiczny, czy może pojemnościowy. Pierwszy rejestruje mniej odgłosów z otoczenia, ale drugi pozwala osiągnąć lepszą jakość nagrań;
  • program do edycji dźwięku – nawet darmowe oprogramowanie oferuje sporo możliwości. Dla początkujących to z pewnością najlepsza opcja;
  • akcesoria – jeżeli uznasz, że potrzebny Ci dodatkowy sprzęt możesz śmiało w niego inwestować. Początkujący często sięgają między innymi po statywy czy uchwyty antywstrząsowe.

Podcast to świetna droga rozwoju

Jak nagrywać podcasty? Z pewnością należy się do tego zadania przygotować, nie tylko pod kątem sprzętu i oprogramowania. Taka forma komunikacji z odbiorcą wymaga od twórcy odpowiedniego przygotowania – podejście na żywioł to raczej zły pomysł. Nie możesz się jąkać, musisz wiedzieć, o czym chcesz mówić itp. Dlatego, przed nagraniem warto przygotować sobie odpowiedni scenariusz.

Wiesz już czym i jak nagrać podcast. Zastanówmy się teraz przez chwilę nad tym, dlaczego warto to zrobić.

  1. Podcast jest “łatwostrawny” i przyjemny w odbiorze. Pozwala na poszerzanie wiedzy podczas wykonywania codziennych czynności i nie wymaga całkowitego skupienia.
  2. Podcasty nie wymagają dużego zaangażowania. Wystarczy je odpalić i już. Są znacznie wygodniejsze niż książki oraz filmiki o podobnej długości.
  3. Odbiorca ma dostęp do podcastu zawsze i wszędzie. Wystarczy mieć pod ręką laptop lub smartfon. W wielu wypadkach nagranie można ściągnąć, aby odsłuchać je później offline.
  4. Dzięki podcastom możesz nawiązać silne relacje z odbiorcami. Dodatkowo nie musisz martwić się tym, że kamera Cię stresuje i sprawia, że zachowujesz się nienaturalnie.

Podcasty to przyszłość!

Teraz, po zapoznaniu się z naszymi wskazówkami nie pozostaje Ci nic innego, jak nagranie własnego podcastu! Życzymy samych sukcesów w budowaniu relacji z klientami za pośrednictwem tego medium.

Zapraszamy także do zapoznania się z innymi wpisami na naszym blogu, na przykład o tym, co to jest bank głosów. A jeżeli interesują Cię nagrania lektorskie, reklamy radiowe i podobne usługi – koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą. Nie tylko świadczymy usługi na najwyższym poziomie, ale mamy także własny, bogaty bank głosów.