Reklamy radiowe towarzyszą nam każdego dnia – w pracy, w aucie czy komunikacji miejskiej. Niewiele osób jednak wie, jak napisać reklamę oraz co decyduje o jej skuteczności. Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, jak stworzyć reklamę i przyciągnąć uwagę odbiorcy.
Jak napisać reklamę produktu?
Przebicie się ze swoją reklamą z natłoku informacji to nie lada wyzwanie. Jak więc stworzyć reklamę, która zachwyci odbiorcę? Podstawowe warunki, które powinna spełniać skuteczna reklama radiowa czy internetowa to przede wszystkim:
- niezbyt długi czas emisji, maksymalnie 30 sekund – skupienie odbiorcy, który właśnie stoi w korku lub przemieszcza się zatłoczonym tramwajem, jest ulotne. Długie reklamy sprawią, że główne hasło czy przesłanie zgubi się w natłoku słów. Pod koniec reklamy słuchacz nie będzie już pamiętał, jak się zaczynała, dlatego warto ograniczyć się do zwięzłych i krótkich komunikatów.
- dobry lektor – barwa i ton głosu mają ogromny wpływ na klimat spotu, dlatego postaw na profesjonalnych lektorów, dzięki czemu oddasz klimat swoich usług czy produktów. Odpowiedni tembr głosu może być też świetnym sposobem na przyciągnięcie uwagi odbiorcy.
- muzyka – reklama radiowa posiada jedno duże ograniczenie: nie można jej zobaczyć. Dlatego istotne jest maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie daje dźwięk. Dopasuj muzykę do klimatu całej reklamy, pamiętaj też o odpowiednim poziomie głośności, aby nie zagłuszyć słów lektora.
Jak zrobić reklamę radiową?
Zwięzłość, profesjonalny lektor oraz właściwa muzyka – to wszystko jest bardzo istotne podczas realizacji reklamy radiowej. Jednak najważniejszym etapem tworzenia jest dobry scenariusz. Od niego zależy, czy radiowy spot reklamowy – dosłownie – wpadnie w ucho, a także czy okaże się skuteczna. Niezwykle efektywny okazuje się chwytliwy slogan czy hasło reklamowe, a także tzw. mocne wejścia. Oznacza to, że odbiorcę trzeba zainteresować już od pierwszego zdania, gdyż z każdym kolejnym ciekawość i skupienie słuchacza będzie spadało.
Jak więc napisać reklamę radiową? Kluczowe jest pierwsze 5-10 sekund reklamy, dlatego to właśnie w tym miejscu należy umieścić chwytliwe hasło. Najlepiej, by w jakiś sposób nawiązywało do nazwy firmy, produktu lub usługi. Dobrze sprawdza się humor, zabawne skecze lub gra słów. Nie zapomnij przy tym, że spot reklamowy radiowy powinien być przede wszystkim czytelny i zrozumiały, nie powinien także wprowadzać odbiorcy w błąd.
Przepis na świetny radiowy spot reklamowy
Jeśli zastanawiasz się, jak napisać dobrą reklamę, która maksymalnie przyciągnie uwagę odbiorców, to mamy dla Ciebie kilka wskazówek.
- Zaintryguj słuchacza, wrzucając go w sam środek akcji za pomocą krótkiego i chwytliwego hasła,
- staraj się korzystać z języka potocznego – jest on dużo lepiej przyswajalny niż branżowe słownictwo,
- używaj humoru i gry słów – nic nie wpada w ucho lepiej niż rymowanki,
- korzystaj z obrazowych opisów, działających na wyobraźnię,
- przekształcaj znane frazy czy powiedzenia – umiejętne parafrazowanie treści, które są już w powszechnym obiegu sprawia, że reklama szybko zyskuje na popularności.
Podsumowanie
Istnieje wiele różnorakich strategii i sposobów na skuteczny spot reklamowy radiowy, który podbije serca odbiorców. Wybierając idealną metodę dla swojej firmy, warto zwrócić uwagę na potrzeby odbiorców oraz założyć sobie cel kampanii reklamowej. Dopasuj swoją ofertę do indywidualnych wymagań danej branży. Następnie wystarczy wybrać profesjonalne studio lektorskie, które tworzy reklamy dźwiękowe i wcielić w życie wybraną strategię reklamową.