Reklamy radiowe towarzyszą nam każdego dnia – w pracy, w aucie czy komunikacji miejskiej. Niewiele osób jednak wie, jak stworzyć taką reklamę oraz co decyduje o jej skuteczności. Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, jak napisać dobrą reklamę i przyciągnąć uwagę odbiorcy.

Jak stworzyć dobry spot?

Przebicie się ze swoją reklamą z natłoku informacji to nie lada wyzwanie. Podstawowe warunki, które powinna spełniać skuteczna reklama radiowa czy internetowa to przede wszystkim:

  • niezbyt długi czas emisji, maksymalnie 30 sekund – skupienie odbiorcy, który właśnie stoi w korku lub przemieszcza się zatłoczonym tramwajem, jest ulotne. Długie reklamy sprawią, że główne hasło czy przesłanie zgubi się w natłoku słów. Pod koniec reklamy słuchacz nie będzie już pamiętał, jak się zaczynała, dlatego warto ograniczyć się do zwięzłych i krótkich komunikatów.
  • dobry lektor – barwa i ton głosu mają ogromny wpływ na klimat spotu, dlatego postaw na profesjonalnych lektorów, dzięki czemu oddasz klimat swoich usług czy produktów. Odpowiedni tembr głosu może być też świetnym sposobem na przyciągnięcie uwagi odbiorcy.
  • muzyka reklama radiowa posiada jedno duże ograniczenie: nie można jej zobaczyć. Dlatego istotne jest maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie daje dźwięk. Dopasuj muzykę do klimatu całej reklamy, pamiętaj też o odpowiednim poziomie głośności, aby nie zagłuszyć słów lektora.

Jak zrobić reklamę radiową?

Zwięzłość, profesjonalny lektor oraz właściwa muzyka – to wszystko jest bardzo istotne podczas realizacji reklamy radiowej. Jednak najważniejszym etapem tworzenia jest dobry scenariusz. Od niego zależy, czy reklama – dosłownie – wpadnie w ucho, a także czy okaże się skuteczna. Niezwykle efektywny okazuje się być chwytliwy slogan czy hasło reklamowe, a także tzw. mocne wejścia. Oznacza to, że odbiorcę trzeba zainteresować już od pierwszego zdania, gdyż z każdym kolejnym ciekawość i skupienie słuchacza będzie spadało. Kluczowe jest pierwsze 5-10 sekund reklamy, dlatego to właśnie w tym miejscu należy umieścić chwytliwe hasło. Najlepiej, by w jakiś sposób nawiązywało do nazwy firmy, produktu lub usługi. Dobrze sprawdza się humor, zabawne skecze lub gra słów. Nie zapomnij przy tym, że reklama powinna być przede wszystkim czytelna i zrozumiała, nie powinna także wprowadzać odbiorcy w błąd.

Przepis na świetną reklamę radiową

Jeśli zastanawiasz się, jaka reklama radiowa maksymalnie przyciągnie uwagę odbiorców, to mamy dla Ciebie kilka wskazówek.

  • Zaintryguj słuchacza, wrzucając go w sam środek akcji za pomocą krótkiego i chwytliwego hasła,
  • staraj się korzystać z języka potocznego – jest on dużo lepiej przyswajalny niż branżowe słownictwo,
  • używaj humoru i gry słów – nic nie wpada w ucho lepiej niż rymowanki,
  • korzystaj z obrazowych opisów, działających na wyobraźnię,
  • przekształcaj znane frazy czy powiedzenia – umiejętne parafrazowanie treści, które są już w powszechnym obiegu sprawia, że reklama szybko zyskuje na popularności.

Podsumowanie

Istnieje wiele różnorakich strategii i sposobów na skuteczną reklamę, która podbije serca odbiorców. Wybierając idealną metodę dla swojej firmy, warto zwrócić uwagę na potrzeby odbiorców oraz założyć sobie cel kampanii reklamowej. Dopasuj swoją ofertę do indywidualnych wymagań danej branży. Następnie wystarczy wybrać profesjonalne studio lektorskie, które tworzy reklamy dźwiękowe i wcielić w życie wybraną strategię reklamową.