Zastanawiasz się nad tym, ile kosztuje reklama w radiu? To problem bardziej skomplikowany niż mogłoby się wydawać, ponieważ cena może zależeć od bardzo wielu czynników. Postaramy się przedstawić, co będzie mieć wpływ na koszt reklamy w radiu, a także czy warto zainwestować w ten sposób promocji. Zachęcamy do zapoznania się z przygotowanym przez nas tekstem. Dzięki lekturze uzyskasz wiele cennych informacji.

Co może wpływać na cenę reklamy w radiu?

To, ile kosztuje reklama w radiu, jak już wspominaliśmy, zależy od bardzo wielu czynników. Co ciekawe, jako osoba chcąca wyemitować spot masz wpływ na większość z nich, dzięki czemu możesz łatwo dopasować ostateczną cenę do swoich oczekiwań.

Co wpłynie na to, ile będzie Cię kosztowała reklama w radiu?

  • Zasięg stacji. W rozgłośni działającej lokalnie zapłacisz zdecydowanie mniej niż w przypadku stacji o zasięgu ogólnopolskim.
  • Czas emisji. Godzina ma ogromne znaczenie. Ceny za czas, gdy więcej osób słucha radia, naturalnie są wyższe. Najniższe ceny obowiązują mniej więcej pomiędzy północą a piątą rano – mało kto słucha wtedy jednak radia.
  • Dzień tygodnia. Na korzystniejszy cennik można liczyć w weekendy. Niektóre stacje mają ceny uzależnione od konkretnego dnia, w którym chciałbyś wyemitować reklamę.
  • Długość reklamy. Czas jest w cenie – im dłuższy będzie Twój spot, tym więcej będziesz musiał zapłacić.

Czy każdy może sobie pozwolić na reklamę w radiu?

Ile faktycznie kosztuje reklama w radiu? Realna cena to około kilku tysięcy. Oznacza to, że radiowy spot reklamowy jest w zasięgu finansowym większości firm, a nie tylko gigantów na rynku. Pomimo tego, że reklama radiowa kojarzy się nam głównie z dużymi firmami, nawet średniej wielkości przedsiębiorstwa mogą sobie na nią pozwolić. Szczególnie, jeśli wybiorą lokalne rozgłośnie, w których można liczyć na atrakcyjny cennik. To, czy wykupienie reklamy w radiu jest tematem, nad którym warto się zastanowić. Nie każdemu może służyć właśnie taki rodzaj promocji. Czy we współczesnym, cyfrowym świecie warto stawiać na radiowe spoty, czy może lepiej przenieść się do Internetu?

Która firma powinna reklamować się w radiu, a która w Internecie?

Bez względu na koszt, reklama w radiu nie zawsze będzie najlepszym rozwiązaniem. Jakie firmy powinny reklamować się w internecie, a jakie za pośrednictwem fal radiowych? Podpowiadamy.

Firmy, które mają sklep online lub świadczą usługi zdalnie, swoją ofertę kierują na całą Polskę, a wśród klientów znajdują się głównie ludzie młodzi, mogą śmiało inwestować w reklamę w Internecie. Dzięki temu prawdopodobnie osiągną lepsze rezultaty niż za pomocą spotów radiowych.

Z kolei przedsiębiorcy działający głównie lokalnie, bez sprzedaży online, mogą pokusić się o reklamę radiową. Wszelkie usługi świadczone lokalnie można doskonale zareklamować za pomocą spotu.

Sprawdź możliwości studia XVOICE i zaistniej w radiu!

Chciałbyś zareklamować się spotem, który porwie słuchacza i skłoni go do zainteresowania się Twoją ofertą? Studio XVOICE służy pomocą! Jesteśmy profesjonalistami i ogromnymi pasjonatami, dlatego do każdej realizacji wkładamy serce. Z chęcią przygotujemy dla Ciebie interesujący spot radiowy i nie tylko. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszych pozostałych usług. Z XVOICE bez problemu zaistniejesz w radiu!