Reklama radiowa to jedna z popularniejszych form przekazu medialnego. Zanim jednak z odbiornika popłynie melodyjny głos, który skutecznie przekona do danego produktu czy usługi, trzeba wykonać poważną pracę. Jak powstają chwytliwe spoty radiowe? Kto zajmuje się ich tworzeniem i jaka jest cena dobrej reklamy radiowej? Na te pytania czytelnik znajdzie odpowiedź w poniższym tekście.
Grunt to dobry plan
Tak naprawdę samo nagrywanie to już finalny etap realizacji reklamy radiowej. W pierwszym kroku należy stworzyć scenariusz, który w branży często określany jest mianem briefu. Jest to niezwykle istotny dokument, ponieważ zawiera kluczowe pytania i odpowiedzi, które pozwalają odpowiednio ukierunkować spot radiowy i zyskać jego wizję.
Tajniki profesjonalnego spotu radiowego
Profesjonalne reklamy radiowe powstają w studiu nagraniowym. Spot trwa z reguły od kilku do kilkudziesięciu sekund. Tyle właśnie mamy czasu, by zainteresować potencjalnego odbiorcę. Ważne jest więc, aby spot radiowy był zwięzły, merytoryczny, a jednocześnie kreatywny. Głos lektora również będzie odgrywał w tym przypadku kluczową rolę. Jeśli więc zależy nam na tym, aby stworzyć wysokiej jakości reklamę radiową, warto rozważyć współpracę ze sprawdzonym studiem produkcji dźwiękowej. Polecanym adresem jest xvoice.pl, który dysponuje różnorodnym bankiem głosów lektorskich. Skuteczne jingle i spoty radiowe powstają tu poprzez staranny dobór głosu do konkretnego przekazu reklamowego. Równie ważna jest melodyjność i czyste, przyjemne dla ucha brzmienie, które można osiągnąć między innymi za sprawą nowoczesnego sprzętu nagraniowego.
Od czego zależy cena reklamy radiowej?
Na cenę reklamy radiowej w dużej mierze wpływa dobór lektora, a także poziom skomplikowania strony technicznej, np. budowanie scenki czy efekty dźwiękowe.