Sposoby na promocję firmy są różne: aktywność marki w social mediach, podcasty, strona internetowa, płatne kampanie, reklama dźwiękowa, telewizyjna… Receptą na sukces może być film promocyjny, który nie tylko pomoże zwiększyć sprzedaż oferowanych produktów i usług, ale również wzmocni świadomość marki. Jak zwiększyć rozpoznawalność firmy za pomocą video marketingu oraz jakie są jego wady i zalety? Podpowiadamy!

Wiele sposobów na promocję firmy

Nie jest tajemnicą, że w gąszczu wielu firm oferujących konkurencyjne produkty i usługi trzeba się czymś wyróżnić, by zaistnieć na rynku. Niektóre marki preferują tradycyjne sposoby na promocję firmy jak billboardy, ulotki, foldery promocyjne itd. Inni sięgają po wciąż sprawdzone metody jak reklama radiowa lub telewizyjna. Jednak coraz częściej wykorzystuje się nowoczesne formy marketingu jak reklama w internecie, w tym film promocyjny zwiększający rozpoznawalność marki. Spoty angażujące wiele zmysłów, które opowiadają o historii firmy, jej produktach i wartościach o wiele bardziej przyciągają uwagę aniżeli same zdjęcia i treści.

Film wideo – co zrobić, by osiągnąć cel

W filmie promocyjnym przede wszystkim warto wskazać te obszary, które zwiększają przewagę konkurencyjną marki nad innymi. Mogą to być jej wartości biznesowe, unikatowe produkty, nietuzinkowi pracownicy, wypowiedzi ekspertów, sukcesy itd. Pozwoli to na stworzenie oryginalnej historii, która w połączeniu z angażującym wiele zmysłów filmem promocyjnym będzie bardziej zapamiętywalna – nie tylko wśród klientów, ale również kontrahentów i nowych pracowników.

Dobry film promocyjny powinien mieć jasno określony cel, starannie dopracowany scenariusz oraz idealną koncepcję. Musi być nośnikiem emocji. Oczywiście istotny jest również zespół ekspertów, który go stworzy. Trzeba pamiętać, że ważna jest nie tylko sama treść filmu, ale również (a czasem przede wszystkim) obraz i dźwięk, które skupią uwagę odbiorcy, wpłyną na jego emocje, a tym samym na jego decyzje zakupowe i zapamiętywalność marki.

Szacuje się, że optymalna długość filmu reklamowego to 2-3 minuty. Jest większa szansa, że odbiorca obejrzy krótki atrakcyjny film, niż przeczyta angażujący tekst (wymagający od czytelnika czasu i skupienia). Ponadto, film promocyjny powinien zawierać CTA, czyli zachęcać odbiorcę do działania, np. do skontaktowania się za pomocą formularza, zapoznania z szerszą ofertą marki, zapisania się do newslettera itd.

Zalety i wady filmu promocyjnego

Zalety filmu promocyjnego:

  • dynamiczny obraz i atrakcyjny dźwięk zwiększają zapamiętywalność marki, produktu, usługi lub firmy (logo, szata graficzna itp.), co pomoże zwiększyć sprzedaż i wzmocnić wizerunek;
  • optymalnie wyreżyserowany film może wywołać u widza pożądane uczucia i nakłonić go do kupna produktu lub usługi, rejestracji na stronie, czy zapisania się do newslettera, (a tym samym do związania się z marką na dłużej);
  • może dotrzeć do większej grupy odbiorców (klientów, inwestorów, potencjalnych pracowników) – znacznie więcej osób obejrzy krótki atrakcyjny spot reklamowy, niż przeczyta (i zapamięta) angażującą treść;
  • filmy promocyjne to nie reklamy telewizyjne, dzięki czemu mają bardziej pozytywny odbiór. Ponadto, portale społecznościowe przychylniej traktują posty z wideo, aniżeli z samym tekstem lub zdjęciem;
  • dzięki viralowi filmy promocyjne szybciej dotrą do szerokiego grona odbiorców i można je przekazywać za pomocą wielu kanałów (strona internetowa, portale społecznościowe, prezentacje na targach, szkoleniach czy konferencjach);
  • zwiększają sprzedaż produktów (konsumenci częściej decydują się na zakup produktu po obejrzeniu wideo);
  • to modny trend wpływający na zwiększenie wizerunku marki, dzięki któremu można w atrakcyjny sposób przedstawić zalety firmy.

Wady filmu promocyjnego:

  • może być stosunkowo kosztowną formą reklamy,
  • wymaga specjalistycznego scenariusza, sprzętu, umiejętności, obsługi, montażu itd.,
  • źle przygotowany może stać się antyreklamą.

Skorzystaj z banku głosów – XVOICE

Nowoczesne sposoby na promocję firmy wymagają starannego przygotowania. Film promocyjny musi uwzględniać przede wszystkim wysokiej jakości dźwięk. W tym pomoże profesjonalne studio dźwiękowe XVOICE oferujące bank głosów z głosami znanych z filmów promocyjnych najbardziej rozpoznawalnych marek. Oferuje bazę profesjonalnych lektorów i aktorów mówiących po polsku oraz bank głosów zagranicznych. Dzięki temu z łatwością znajdziesz idealny głos na potrzeby filmu promocyjnego Twojej marki.

Konkurencja na rynku powoduje, że powstają coraz to nowsze sposoby na promocję firmy. Jednym ze skuteczniejszych rodzajów marketingu jest film promocyjny. Może przynieść wiele korzyści, w tym zwiększenie rozpoznawalności marki, pod warunkiem, że zostanie profesjonalnie przygotowany pod względem tekstu, obrazu i dźwięku, który wpłynie na emocje odbiorcy, a tym samym skłoni go do zakupu i zwiększy świadomość marki.

Studio XVOICE
Chrobrego 5, Będzin 42-500
Email.: studio@xvoice.pl
Tel: +48 665 117 288

Skontaktuj się z nami

Odpowiemy na twoją wiadomość w ciągu 2 godzin!